مقایسه مشخصات فایبرگلاس با فولاد، آلومینیوم و چوب

مقایسه فایبرگلاس و چوب

مقایسه مشخصات فایبرگلاس با فولاد، آلومینیوم و چوب

صفحات فایبرگلاس در اشکال ساختاری مختلف دارای مزایای قابل توجهی نسبت به موادی مانند چوب، فولاد و آلومینیوم در بسیاری از کاربردهای سازه ای، الکتریکی و محیط زیست است.

فایبرگلاس بسیار مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی است و به حمله حشرات حساس نیست. چوب نیازمند نگهدارنده ها یا بازدارنده های غیر سازگار با محیط زیست است این در حالی است که فایبرگلاس نیازمند این مواد نیست. فایبرگلاس آب را جذب نمی کند و در ظاهر و مقاومت ثبات دارد.

فایبرگلاس قوی تر، سخت تر و سبک تر از چوب ساختمانی است. الیاف شیشه ای تقویت شده از نظر گرمایی و الکتریکی نارسانا می باشد و در مقابل ضربه مقاوم است.

مزایای مخازن و تانک فایبرگلاس نسبت به مخازن بتنی

بررسی مخازن و تانک های فایبرگلاس

انواع مخازن و تانک فایبرگلاس از جمله مخازن آب، سپتیک تانک ها و… نسبت به نمونه های مشابه بتنی دارای مزایای زیادی می باشند که بخشی از آنها را در این مقاله برشمرده ایم:

اقتصادی تر

مخازن فایبرگلاس با توجه به تمام محاسن با در نظر گرفتن خرید، نصب، نگهداری و دوام مخازن فایبرگلاس به خصوص برای سیستم های با ظرفیت متوسط و بزرگ در طول مدت بهره برداری بسیار اقتصادی می باشند.

دوام بیشتر

پس از نصب و دفن تانک های فایبرگلاس دوام آنها در مقایسه با دیگر مصالح منحصر به فرد می باشند.

بدون تخریب

بر خلاف بتن، فایبرگلاس فاقد فلزمی باشد که در طول زمان از بین برود. در واقع هیچ اثر گالوانیکی بر روی آرماتور وجود ندارد که  عملکرد را کاهش دهد.

بدون هیچگونه خوردگی بیرونی و داخلی

مخزن فایبرگلاس هرگز زنگ نمی زند، زیرا حاوی هیچ تقویت فلزی نیست. علاوه بر این، سطح بیرونی داخلی صاف مانع تکثیر جلبک ها، باکتری ها و میکروب ها می شود.

بدون ضعف سازه ای

بر خلاف بتن، فایبرگلاس مواد غیر متخلخلی است که هیچ انعطاف پذیری ندارد.

بدون نگهداری دوره ای

مخازن فایبرگلاس هیچ برنامه ای جهت نگهداری یا هیچ پوششی برای ضد آب شدن نیاز ندارند. بنابر این در تمام سال های پیش رو آرامش خاطر ایجاد می کند.

سبک تر از بتن

تانک های فایبرگلاس ۳۰ برابر سبک تر از نمونه های مشابه بتنی هستند.

جابجایی راحت

وزن سبک آنها جابجایی و حمل و نصب آنها را ساده تر کرده است. بعلاوه مقاومت و شکل سازه ای آنها بدترین شرایط نصب را تحمل می کند.

مطالب خواندنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.